Wellington - Reisverslag uit Castricum, Nederland van Cock & Maria - WaarBenJij.nu Wellington - Reisverslag uit Castricum, Nederland van Cock & Maria - WaarBenJij.nu

Wellington

Blijf op de hoogte en volg Cock & Maria

05 Februari 2013 | Nederland, Castricum

Zaterdag2 februari 23 graden.
We rijden vanmorgen naar de markt in Nelson. Het is een leuke afwisselende markt die behalve, fruit en kaasstalletjes ook veel kunststalletjes en diverse soorten sieraden Te koop zijn. We scoren een cacaostrooier waar we al langzaam op zoek waren. Er blijken veel Nederlanders op de markt te staan , er staat zelfs iemand olibollen te verkopen.
Na de lunch gaan we naar de kust waar veel kunstgalerijtjes zijn. We lopen op ons gemak door het stadje en kijken aan het strand naar jongeren die proberen over een koord te lopen maar meestal in het water belanden. Aan het eindvan de middag nog even de auto door de wasserette halen, want morgen vertrekken we van het mooi zuidereiland en we moeten onze auto schoon inleveren.

Zondag 3 februari
Op ons gemak rijden we naar Nelson Bay, onderweg nog wat laatste foto's nemen van de prachtige natuur. We hebben geluk dat het een kalme zee is en dus wordt het een rustige overtocht. Om 17.00 uur komen we aan op Wellington . Helaas blijkt onze auto nog niet aanwezig en krijgen we vervanging mee, waarvan de werking weer heel anders is, maar geen probleem we komen zonder kleerscheuren aan in ons hotel. Helaas blijkt dat er geen parkeerplaats is en moet George al heel vroeg op om parkeergeld in de automaat te gooien. Gelukkig komt er morgen een plaatsje vrij in de parkeergarage anders ben je haast verplicht om met de auto op stap te gaan. Aan het eind van de middag maken we nog even een wandeling door Wellington., Kunnen we meteen nog wat inkopen voor het ontbijt. De winkels zijn hier s'zondags open tot 20 of 21 uur en dat is wel makkelijk. Wellington is een grote moderne stad met veel grote glazen flatgebouwen en weinig oude gebouwen maar niet echt bijzonder.

Maandag 4 februari
Vandaag een trieste dag. We waren van plan om naar de botanische tuinen te gaan maar dat is geen doen want er is regen en nog eens regen. We bezoeken daarom eerst een groot winkelcentrum en s'middags het museum " te papa" . Het museum is een groot succes. Je ziet Nieuw Zeeland In al zijn facetten. We brengen er de hele middag door en hebben dan nog niet alles gezien. Er staat O.a. een huisje en als je daarin staat onderga je een lichte aardbeving, maar er is ook alles te zien m.b.t. alle daar levende diersoorten, planten en alles over de cultuur.
Ondanks de regen dus toch een mooie dag en , s Avonds heerlijk gegeten aan de kust.

Helaas gaat het overzetten van de foto's niet altijd goed. Ik hoop dat het me nu wel lukt om wat over te zetten.

• 05 Februari 2013 - 06:38

Coby En Jan Brabander:

Mooi verslag... Ja die foto's...met de langzame verbindingen is het een geduldwerkje dat je soms maar overslaat of je beperkt tot een paar foto's.. Wij zijn het nog lang niet moe en genieten volop van zee, lucht, eten en gaan er op uit. Jullie nog veel plezier! Groeten en liefs, Jan en Coby XX Wat zijn we een bofkonten dat jullie en wij dit allemaal nog kunnen !!!!!

• 05 Februari 2013 - 07:57

Ton Brabander:

Lieve maria en cock,

We volgen jullie ook zo nu en dan op jullie mooie reis door N-Z, die vol verrassingen zit en vooral vol natuur. Moet b.v. een mooi gezicht zijn geweest, zoveel dolfijnen bij elkaar.

Maria, nog net op de valreep op 5 feb: onze warme felicitaties met je verjaardag, wij nemen aan dat jullie het in stijl gevierd hebben, en dat het een bijzondere dag was!!!

Lieve groeten van Ton en Emmy

• 05 Februari 2013 - 08:23

Ineke:

lieve Maria, van harte gefeliciteerd met je verjaardag. jullie zullen er zeker wel een fijne dag van gemaakt hebben met een lekker glas wijn.
    lieve groet Ineke

• 05 Februari 2013 - 09:50

Hetty:

Lieve Maria allereerst van harte proficiat met je verjaardag. Bijzonder om zo het ver van huis te vieren. Heb ik in Australie ook meegemaakt.
    Julie hebben het prima naar de zin zo te lezen en genieten volop. De komende tijd veel plezier met z'n vieren. Nog een dikke verjaardagsknuffel en de hartelijke groeten ook van Henk.

• 05 Februari 2013 - 11:08

Annekebrab:

Lieve Maria, Heel hartelijk gefeliciteerd met je verjaardag, nog vele jarenn gezondheid en geliuk! Jullie zullen nu ik dit schrijf wel aan een glas met alcoholhoudend vocht zitten, fijne avond. Ook van Jeanne.

Hagel en sneeuw, onweer, wind en regen, dat hebben wij hier. Jullie hebben dan wel regen maar het is tenminste niet koud en dat is het hier wel. Maar binnen is het warm en de koffie smaakt goed.
    We hebben een rustig dagje, zojuist belde omroep Max of we vanavond publiek willen zijn bij de uitzending. Nou dat doen we dan maar, zij blij. Gelukkig weten we een plekje voor de auto vlakbij de studio, niet ver lopem in dit weer.
    Lastig met die parkeerplaatsen in Wellington, zo valt er wel eens meer iets tegen in reizen. Goed dat jullie er tegen kunnen. Ga voort met genieten en laat het maar horen en zien. Anneke en Jeanne

• 05 Februari 2013 - 11:33

Ben Staring:

Lieve zus,

Mede namens An van harte gefeliciteerd met je verjaardag.Wij hopen nog lang van jullie mooie reisverhalen te mogen genieten.Heel veel groeten aan jou reisgenoten speciaal aan Cock.

• 05 Februari 2013 - 11:33

Hester:

Dag lieve Maria,
    Van harte gefeliciteerd, ik vond het bijzonder om je vanavond (bij ons vanmorgen) even live te kunnen feliciteren, de techniek staat voor niets, ik hoop dat jullie heerlijk hebben genoten van het diner en geniet nog lekker verder van jullie reis!
    Liefs,
    Hester

• 05 Februari 2013 - 14:11

Agaath V D Scheer:

Lieve Maria, Hartelijk Gefeliciteert met je verjaardag!! Reis genoten van Maria ook gefeliciflapstaart met Maria. Vandaag mijn patroonsfeest , zojuist m'nzus Riet gebeld,het schijnt daar de goede kant op te gaan' 'n goed vervolg van de reis en pas goed opelkaar . l, gr, Agaath

• 05 Februari 2013 - 14:47

Herman En Riet:

hallo Maria en Cock,op de eerte plaats van harte gefeliciteerd en bedankt voor je leuke verslagen. Wij drinken vanavond een borrel op jullie gezondheid. Geniet nog verder van de reis, lieve groeten Herman en mij

• 06 Februari 2013 - 14:25

Annemiek:

Lieve Cock en Maria,

Wat geweldig allemaal die foto"s en wat een schitterende natuur.
    Zit hier helemaal te kwijlen achter mijn burau in Noordwijk.
    Hier zijn nog te restanten van de sneeuw te zien(van vannacht)
    Geniet nog maar lekker en tot gauw!

Groetjes Annemiek
    (ps,Maria hopelijk een leuke verjaardag gehad gisteren!)