Napier - Reisverslag uit Castricum, Nederland van Cock & Maria - WaarBenJij.nu Napier - Reisverslag uit Castricum, Nederland van Cock & Maria - WaarBenJij.nu

Napier

Blijf op de hoogte en volg Cock & Maria

06 Februari 2013 | Nederland, Castricum

5 februari
Vandaag een lange reisdag we rijden 345 km naar Napier. In Nederland is dat niet zo ver, maar hier moet je stukken door de bergen dus bochtje hier en bochtje daar. Helaas vandaag weer regen en guur weer. Onderweg drinken we koffie met voor het eerst een gebakje want het is tenslotte feest. De natuur is hier wat vlakker dan op het Noorder Eiland en de huizen zijn wat minder Goed onderhouden. Hier zie je toch ook behoorlijk wat leegstand. Nadat we ons hebben geïnstalleerd en de nodige proviand hebben aangevuld bezoeken we het zeeaquarium. De buitenaktiviteiten staan met dit gure regenweer op een laag pitje. Het aquarium is een kleine weergave van die in Sydney dus erg leuk om te bezoeken en we krijgen er gratis een kiwi bij die daar ook rondloopt in haar donkere onderkomen. s' Avonds heerlijk gedineerd in een leuk restaurant om mijn verjaardag te vieren.

Ik wil iedereen die me heeft gemaild, ge sms,t of gebeld, bedanken. Het is fijn te merken dat ook al ben ik niet thuis jullie toch meeleven met mijn verjaardag.

6 februari 14 graden
Na het ontbijt rijden we naar cape kidnappers waar we een bezoek willen brengen aan de yellow head Jan van Genten. Helaas is de afstand vanaf het parkeerterrein naar de plaats waar ze te vinden zijn 8 km en dat is voor mij teveel, dat red ik niet want we moeten ook nog eens terug. Op de weg er naar toe rijden we langs een kampeerterrein, dat ziet er echter wel anders uit dan bij ons. Het is een grote bende maar wel grappig om te zien. Langs het strand rijden veel quats die aangespoeld hout langs het strand ophalen om daar een afgebrokkelde weg mee te versterken. We stoppen bij een terrein waar volop gefeest wordt ter ere van Waitori . Het is een jaarlijks terug kerend feest ter ere van de erkenning van de Maori's als eerste bewoners van Nieuw Zeeland. Leuk om dit stukje cultuur mee te maken en kinderen de originele volksdansen van de maori's te zien doen. Als we terugkomen bij de auto wacht ons een onaangename verassing, de auto is van voor naar achter en aan de voorkant open gekrast met een scherp voorwerp. Dus dat wordt aangeven bij het politiebureau. Bep pakt in de tuin van het politiebureau een sinaasappel (of was het een mandarijn) op. Meteen komt er een woedende agent aan die haar tot 3 maal toe beschuldigd van diefstal, terwijl Bep alleen maar wilde kijken wat het voor vrucht was. Van schrik laat ze hem uit haar hand vallen. Gelukkig kunnen we nog net voorkomen dat ze wordt opgepakt.
Het weer is nog steeds niet echt denderend, hoewel er geen regen meer is en de zon er zachtjes doorkomt staat er nog wel een straffe wind en zou je best een dikke jas aan kunnen (als je die bij je zou hebben). Ondanks de pech, vandaag toch erg veel lol gehad met z'n vieren.

• 06 Februari 2013 - 23:21

Annekebrab:

Nou nou, wat een nare verrassing! Wat een schrik. En dan Bep bijna opgepakt, allemachtig, wat een dag! Gelukkig nemen jullie het nogal goed op. Good for you.

Hier was vannacht sneeuw, een cm of vier/vijf. Het verkeer volledig in de war, de treinen evenzo, kortom een zootje vandaag.
    Morgen hopen wij op beter weer want we gaan naar Agaath en daarna naar Rijswijk, kijken hoe het met de chirurg is, nee hoor, naar de voorlichting. Dan hebben we liever geen file, toch?

Tot de volgende keer, liefs, Anneke