Rotorua - Reisverslag uit Castricum, Nederland van Cock & Maria - WaarBenJij.nu Rotorua - Reisverslag uit Castricum, Nederland van Cock & Maria - WaarBenJij.nu

Rotorua

Blijf op de hoogte en volg Cock & Maria

11 Februari 2013 | Nederland, Castricum

Zaterdag 9 februari 16 - 23 graden
We vervolgen onze tocht vandaag naar Rotorua. De zwavelstank komt ons tegemoet. Als we de stad naderen. Daar zullen we even aan moeten wennen. Langs de kant zien we ook diverse zwavelgroeven waar een behoorlijke damp uit komt.
We hebben vandaag weer pech met de auto. Een tegemoetkomende vrachtwagen bezorgd ons 2 sterretjes in de ruiten , waaronder. 1 flinke.
Rotorua is een flinke stad en als we zijn geïnstalleerd maken er verder een rustige dag van door het stadje te verkennen. Het is duidelijk dat we in Maori gebied zijn want we zien hier veel meer bruine mensen dan op het zuidereiland. Het is op het zuidereiland ook veel drukker en het verbaasd ons dat we zoveel Nederlanders ontmoeten die hier gesetteld zijn.
We zien een locatie van Budget Cars en besluiten daar morgenochtend als het open is heen te gaan.

Zondag 10 februari 18 - 25 graden
Ook hier zijn de winkels op zondag gewoon open. Als we bij Budgetcars komen blijkt dat het te gevaarlijk is om door te rijden en moeten we eerst een andere auto ophalen bij het vliegveld. Nu maar hopen dat we genoeg autosector hebben gehad.
We brengen vanmorgen een bezoek aan Whakarewa een beschermd reservaat. In het dorp wonen de Maori's tussen vele zwavelbronnen en blubberende modderpoelen. Het stinkt er ook enorm. Er is een springgeiser die water 30 meter omhoog sproeit. De Hangi maaltijden van de Maori worden in een hete bron gekookt. We hebben geluk en zien er ook een leuke Maori voorstelling.
Na de lunch maken we een een wandeling door een prachtig redwood bos met hele hoge bomen en heel veel palmbomen.
Om 18.00 uur worden we opgehaald voor een Maori avond met een hangi maaltijd. Over smaak valt niet te twisten maar Bep en ik vonden het niet smakelijk . Het was een leuke avond maar wel erg toeristisch . Behalve het diner kregen we ook een Moaori voorstelling, en een boswandeling in het donker waarbij we ook glimwormen konden bewonderen. Helaas, het waren er maar 4 dus dat was niet veel bijzonders.

• 11 Februari 2013 - 10:42

Hetty:

Lieve reizigers,
    Wat een pech hebben jullie met de auto en nu maar hopen dat de verzekering de schade dekt. Verder gaat het goed met jullie lezen we en dat is toch het belangrijkste.
    We genieten erg van de verslagen en de foto's. Jullie trip zit er deze week al weer op, wat gaat de tijd toch snel en dan weer de lange reis terug naar het winterse Nederland. Zal wel wennen zijn.
    Nog fijne dagen zo ver van huis en kom gezond weer terug!
    Liefs Henk en Hetty

• 11 Februari 2013 - 10:45

Annekebrab:

Ja, het zit jullie niet mee met de auto's, jammer. Het kost altijd zoveel tijd, maar veiligheid gaat vóór.

Wij hebben ook wel eens bij een of andere voorstlling gezeten dat je zegt, nou dit had wel aan ons voorbij kunnen gaan, te toeristisch of iets anders dat niet meeviel. Maar al met al genieten jullie wel van het natuurschoon daar, tussen de stank door. Die zwaveldampen zijn niet prettig heb ik ook ergens ervaren en dan was dat denk ik nog niet zo heftig als in NZ.

Jeanne is nu naar de garage met een autoschade. We waren in Waddinxveen met het gezin van Anne-Marie aan het eten in een tentje en intussen is er een auto tegen de onze opgereden. De man had een briefje -iin een plastic zakje- achtergelaten. Het sneeuwde namelijk. De man had de handrem vergeten aan te trekken, zodat zijn auto weggerold was tijdens zijn bezoek. Het is wel toevallig, een man uit Makkum, van de Kon Tichelaar en wij uit Hilversum in dat kleine straatje in Waddinxveen. We hebben een drukke week voor de boeg dus komt zo'n schadegevalletje echt niet gelegen. Jeanne heeft deze week al belastingklantjes en mantelzorg en ik bereid me voor op de ok tussen alle bedrijven door.
    Wel een sauna deze week en dat is dan wel weer een prettig vooruitzicht. Ook nog even gedacht om de sauna uit te stellen wegens alle drukte, maar als het kan gaan we toch.
    Tot de volgende keer, Anneke

• 11 Februari 2013 - 10:57

Mariëtte:

Hallo reizigers,
    Een reis met hobbels zo te lezen.
    Maar wel veel te vertellen.
    Wat een PRACHTIGE foto 's van een mooi land.
    Nog fijne dagen toegewenst en geniet ervan.
    Groetjes van jullie nichtje Mariëtte

• 11 Februari 2013 - 11:48

Hester:

Hallo allemaal,
    Wat een avonturen maken jullie mee zeg, toch heel anders dan kamperen in Frankrijk.....
    Heel bijzonder om jullie verslagen te lezen en zo iets mee te krijgen van NZ.
    Bedankt voor de gewelidge kaart voor kleine Hester, ze vond de danseres prachtig.
    Geniet nog even en wat gaat de tijd toch snel.
    Dikke zoen, Hester