Coromandel - Reisverslag uit Castricum, Nederland van Cock & Maria - WaarBenJij.nu Coromandel - Reisverslag uit Castricum, Nederland van Cock & Maria - WaarBenJij.nu

Coromandel

Blijf op de hoogte en volg Cock & Maria

12 Februari 2013 | Nederland, Castricum

Maandag 11 februari 19 graden -24 graden
Vandaag zetten we onze tocht voort naar Coromandel. Heel veel bergen en heel veel bochten. Er zijn hier veel berghellingen die niet begroeit zijn met bomen maar met palmen. Ook komen we een helling tegen die vol begroeit is met de pluimen van siergras. Onderweg bezoeken we een kiwiplantage, net als bij druiven dunnen ze ook de kiwi's uit om te zorgen dat de vruchten groter worden en meer zonlicht krijgen. de kiwi's worden pas in april geoogst dus wat je hier in de winkels ziet komt uit Italië. We komen in het begin van de middag aan bij onze lodge en we treffen het erg. Een kamer met bankstelsel en eethoek , keuken badkamer en slaapkamer. Bovendien is er een zwembad dus vanmiddag blijven we lui in onze lodge en gaan vanavond barbecuen .

Dinsdag 19 februari 20 - 28 graden
Vandaag een heerlijke dag. We vertrekken in de ochtend naar Rapaura watergardens. Het is een tocht van 75 km maar meer dan de moeite waard, overigens de tuinen ook. Prachtig, vijvers met waterlelies afgewisseld met allerlei soorten bomen en planten. We maken een tocht naar de waterval en hoewel die niet echt groot is is de weg door het bos prachtig. We genieten volop. We lunchen in het restaurant en vervolgen onze tocht via Coromendel Town naar Hot Water beach. Op een klein gedeelte van het strand komt heet water bij laagtij uit de grond. Er waren wel zo'n 100 mensen die daar dicht bij elkaar komen met scheppen om kuilen te graven waarin heet water stroomt. Ze gaan dan heerlijk in de kuil in het warme water liggen. Op sommige stukken is het water zo heet dat je voeten eraan verbranden. Echt heel bijzonder om te zien.
Al met al hebben we vandaag zo'n 240 km gereden en was deze dag echt zeer de moeite waard.

• 12 Februari 2013 - 19:04

Annekebrab:

Hadden jullie er geen idee in om ook in dat hete water te gaan liggen? Ik denk niet dat ik me dat genoegen ontzegd zou hebben. Maar natuurlijk kan de tijd tekort geweest zijn of andere redenen die ook geldig zijn. Hoe is het met de auto? Een goede terug gekregen? Inderdaad, nu maar hopen dat dit de laatste pech was. Het begint op te schieten voor jullie, nog een week ofzo, het schema heb ik niet in mijn hoofd maar in mijn kamer. Nou ja, nog veel plezier samen op jullie mooie reis. Wij gaan morgen naar de sauna, het is mooi koud weer, we hhebben er ZIN in. Liefs, Anneke

• 13 Februari 2013 - 00:59

Agaath V D Scheer:

Hallo Reizigers, Jullie gaan gestadig door op zoek naar allerlei mooie plekken in de natuur. Ik heb nog nooit zoveelreis verslagen achter elkaar te lezen gekregen als de laatste 6 weken, leuk dat jullie ons zo laten mee genieten. De computer staat elke dag standby op zoek nieuwe mail waar vandaan ook
    Bep en George , Cock en Maria , heb nog veel vakantie plezier in jullie laatste week en wees voorzichtig ja!! Veel lieve groeten van Agaath.

• 13 Februari 2013 - 16:41

Herman En Riet:

jullie reis schiet al aardig op, tot nu bijna alles gelezen van jullie, hiervan erg genoten. wij zitten op dit moment in België en zijn vandaag naar een wintersport gebied geweest. maar een half uur bij ester en frans vandaan, was erg leuk. een heel verschil met jullie.
    geniet er nog maar van, groetjes Herman en Riet

• 14 Februari 2013 - 10:51

Cor En Wil:

Ha Wereldreizigers,George, Bep en Cock en Maria
    Wat genieten jullie lekker zeg, zo te lezen.Leuke verhalen!Ook leuk dat nicht van George,zo gastvrij was!
    Ja ik heb eerst geprobeerd via de blog van George 'n reactie te geven,maar dat lukte niet.
    Nou, ik zou nog maar dubbel van jullie laatste dagen genieten,want op dit moment sneeuwt en ijzelt het hier.
    Lieve groetjes van Cor en Wil van der Voort