Twizel - Reisverslag uit Castricum, Nederland van Cock & Maria - WaarBenJij.nu Twizel - Reisverslag uit Castricum, Nederland van Cock & Maria - WaarBenJij.nu

Twizel

Blijf op de hoogte en volg Cock & Maria

20 Januari 2013 | Nederland, Castricum

Allereerst, leuk dat we zoveel reacties krijgen. het is fijn om ook iets van het thuisfront te horen.

Zaterdag 19 januari 14- 19 graden
De dag begint kil als we richting Mountainbike Cook rijden. Een prachtige tocht langs Lake Pukaki. Helaas begint het flink te regenen als we boven zijn dus kunnen we niet echt van het uitzicht genieten. Nadat we alles gezien hebben in het informatiecentrum gaan richting Twizel. Aan het eind van de middag klaart het weer op , dat geeft hoop voor morgen.

Zondag 20 januari 17 graden
Helaas, ook vandaag laat het mooie weer ons in de steek.Vandaag vertrekken we naar Dunedin en is het de buurt aan Cock om te rijden. Bij haar gaat het al niet beter dan bij George . De auto is echt totaal anders dan we gewend zijn, erg groot en vooral het remmen levert nogal veel hilariteit op omdat we soms bijna door de ruiten vliegen al we niet in de teugels zouden zitten. Maar ook Cock leert snel.
Onderweg bezoeken we de boolls. De boolls zijn grote zwarte ballen, net grote kogels die aan het strand liggen. Nadat we in ons motel zijn aangekomen en gesetteld bezoeken we een bierbrouwerij . Bier brouwen is een hobby van George en de brouwerij mag dus niet ontbreken op onze tocht. We eten in de buurt van ons motel heerlijk Italiaans en maken nog een kleine wandeling door het prachtig aangelegde park voor we onze huisjes op gaan zoeken. Weer een mooie dag voorbij.

• 20 Januari 2013 - 19:46

Nico En Carla:

I khoop dat jullie ondanks de regen toch hebben genoten. Het winterweer hier zorgt voor vel overlast.
    Door de combinatie van sneeuwval en harde wind is in verschillende provincies code oranje afgekondigd . EMaandagochtend wordt er een "zeer zware"ochtendspits verwacht. Uieraard heeft de NS ook weer de nodige problemen, maar dat zijn we gewend.
    Lieve mensen nog een hele fijne tijd in NZ. We kijken uit naar jullie volgend reisverslag

• 20 Januari 2013 - 20:34

Anneke:

Jammer van de regen, ja, het land is niet voor niets zo mooi groen. Alleen denk je daar natuurlijk niet aan als je door de regen rijdt. Kijken jullie wel goed uit met die auto1 Ik zie dat Carla al over het barre weer schreef, wees maar blij dat je die ijsregen niet op je auto hebt. Was het bier lekker in de brouwerij? Geniet maar lekker en tot horens

• 20 Januari 2013 - 21:46

Mariette:

Hallo reizigers,
    We hebben jullie gemist op de verjaardag van jullie grote zus. Maar het was gezellig. Zo te lezen hebben jullie het ook gezellig. Ik zie dat helemaal voor me; geklooi in een vreemde auto met goeie remmen. Veel plezier nog in NZ en ik hoop dat de zon gauw gaat schijnen. Geniet ervan.

• 21 Januari 2013 - 00:42

Ineke:

jammer van de regen maar in de auto is het gelukkig droog en de remmen zijn goed zo te lezen.
    Vandaag op verjaardag geweest, (gezellig) en op de terugweg niet harder dan 30 km. Mijn remmen deden
    moeilijk en ik ging aan het schuiven. Was blij dat ik heelhuids thuis was.
    lieve groetjes en genieten!!!! Ineke

• 22 Januari 2013 - 18:11

José Valkering:

Hoi Cock en Maria.

Ik kreeg van Anneke jullie site door. Ik hoop dat ik ook mag meegenieten van jullie reisverhalen. Ben ik dol op. Veel plezier en lieve groeten van José