Te Anau - Reisverslag uit Castricum, Nederland van Cock & Maria - WaarBenJij.nu Te Anau - Reisverslag uit Castricum, Nederland van Cock & Maria - WaarBenJij.nu

Te Anau

Blijf op de hoogte en volg Cock & Maria

22 Januari 2013 | Nederland, Castricum

Maandag 21 januari 15- 20 graden
In de ochtend is het nog behoorlijk fris, gelukkig gaat later op de dag de zon schijnen,maar een vest is toch nodig omdat er een behoorlijke wind waait.
Na een licht ontbijt brengen we een bezoek aan Larnach Castle. We rijden langs een prachtige baai en genieten van het uitzicht en de prachtige omgeving.
Langs de steile hellingen grazen veel koeien en we zien honderden schapen grazen.
Ook het Kasteel en de tuinen zijn zeker het bezichtigen waard. Na de lunch maken we de stad onveilig en bekijken daar de vele mooie gebouwen waaronder de kathedraal die van buiten mooier is dan vanbinnen en het oude stationsgebouw. We besluiten te gaan dineren in portobello aan de Baaij van Dinedin, zodat we na het diner de albatrossen en zeehonden kunnen bezoeken die pas in de schemering zichtbaar zijn. Het restaurant bleek echter wel erg prijzig te zijn. Het goedkoopste glas wijn koste omgerekend 5.50€ . We besluiten het daarom te houden op een voorgerecht met wat brood. Helaas ook geen albatrossen of zeehonden te zien. In ons huisje een lekker glaasje gedronken en tijdig naar de kuise etui want morgen vertrekken we al vroeg richting Te Anau.

Dinsdag 22 Januari 11 - 22 graden
Om 8 uur gaan we vertrekken omdat we eerst een bezoek gaan brengen aan een nicht van George die in de Lawrence woont, een plaats waar we langs komen naar Te Anau.
Onderweg in Milton passeren we een kerkje met daarvoor een volledig opgetuigde kerstboom, met lelijke rode, zilverkleurige en goudkleurige slingers. Echt geen potje
Deze plaats staat bekend om zijn molens,blijken het windmolens te zijn dus niet echt interessant .
In Laurence passeren we een veld waar zo,n 50 seniore vrouwen een veld spel spelen die lijkt op jeu de boule maar dan met een grote bal op een lang veld. Ze noemen het boolen. Ze spelen een regionale wedstrijd van 2 dagen. De dames vinden het erg leuk dat we komen kijken en krijgen als presentje allemaal een plastic veldfles.
De nicht van George is erg gastvrij en vindt het leuk hem te zien. Haar vriend heeft in de kamer 3 planten waarin hij vlinders kweekt. Wij zien het van pop tot rups, helaas nog geen vlinders.
Na ons bezoek rijden we door de Taikairu vallei, veel velden, heuvels en bergen met schapen, koeien en reeën . Het doet me goed te zien dat het vee hier lekker buiten kan grazen. Aangekomen doen we eerst onze dagelijkse boodschappen. Ik ben erg verkouden en koop een box met tissu's . Blijkt een doos 5 dollar te kosten. De prijzen liggen hier wat de dagelijkse boodschappen betreft beduidend hoger te liggen dan in Nederland, voor het goedkoopste flesje wijn betalen we hier 9 dollar.
Het weer is inmiddels veranderd en het wordt heerlijk warm zodat we na aankomst lekker in de tuin kunnen zitten voor we gaan eten. Voor het eerst kunnen we na de maaltijd lekker buiten zitten.
Weer een heerlijke dag voorbij.

Leuk trouwens dat we steeds meer volgers krijgen. We zijn benieuwd hoe het nu met het weer is in Nederland. Ik weet dat het spoor nog steeds ontregeld is want daar krijg ik van de NS berichten over op mijn I Pad
Ik heb getracht om foto,s bij te sluiten maar op onverklaarbare wijze komen die er maar half op te staan. Vanavond ga ik het weer proberen na onze boottocht

• 22 Januari 2013 - 20:15

AnnekeBrab:

Wat is eigenlijk een kuise etui, ik ken dat niet. Valt er iets te leren voor me? Jammer dat het daar zo duur is. Ik weet wel dat het wel betaald kan worden maar daar gaat het niet om. Je verwondert je gewoon dat het zo verschilt. Maar misschien zijn er ook goedkopere dingen die de zaak weer gelijk trekken.
    Fijn dat het weer warmer is geworden. Lekker om 'savonds buiten te kunnen zitten.
    Wij hebben wat weer betreft een heerlijke dag gehad, geen wind, nauwelijks vorst, dus goed te doen om naar buiten te gaan. Er ligt hier zo'n 12 cm sneeuw. Fietsen laat ik maar door iemand anders doen, dat is me te eng. Eerst gesport vanmorgen en mijn kamer uitgemest, dat was echt nodig. ik wil het daar netjes hebben vóór de heup.
    Tot schrijfs, nog veel plezier!
    Ik heb geprobeerd te reageren op de Blog van BenG maar dat is me niet gelukt, groet hen.

• 22 Januari 2013 - 20:16

Marja:

heerlijk klinkt het allemaal. hier is het schaatsen en sleeën, ook leuk hoor maar zo even na het eten nog lekker buiten zitten, hmmm. veel plezier nog en beter worden hoor!

• 22 Januari 2013 - 22:43

Babette:

Lieve tantes, t blijft allemaal GEWELDIG klinken (op de snotneus van tante Maria na dan). Heerlijk om zo op de hoogte gehouden te worden. Hier blijft t koud koud en koud. Ik kan geen sneeuw meer zien en kan de zon wel achter de wolken vandaan trekken! Dus geniet van t weer, van alles en van elkaar!!! Dikke kus

• 23 Januari 2013 - 00:16

Coby En Jan Brabander:

De foto's eerst laden, dan zie je inderdaag halve foto's, naar beneden scrollen en dan uploaden!!
    Gaat zeer langzaam. Geduld geduld en nog eens geduld.

Leuk het verslag hoor. Over en weer houden we elkaar in de gaten. Ook hier is de wijn duur, in de shop al gauw 8 a 9 dollar voor een fles. Verder zijn de prijzen iets hoger dan in Holland. Maar de economie draait wel. Autoverkoop als een tierelier. Tegen 1 % rente finaciier je een auto. Huizen worden uit de grond gestampt.

Mert Leo gaat hert iets beter, is nog wel in Bendigo Hospital. Wij gaan 17 maart die kant op.
    Liefs Jan en Coby XX

• 23 Januari 2013 - 10:46

Hetty:

Lieve Comar,
    Fijn te lezen dat het jullie goed gaat en dat jullie zo genieten. Jammer dat Maria verkouden is, maar hier zijn ook heel veel mensen grieperig. Wij ontspringen nog steeds de dans.
    Gisteravond met Esther naar Soldaat van Oranje geweest. Geweldig, moet je zien!!!!!
    Wij kijken uit naar het volgende verslag en als het lukt naar de foto's.
    Een dikke kus van ons beiden en tot horens.

• 23 Januari 2013 - 15:19

Ineke:

jullie laten je door de prijs toch niet weerhouden om een lekker wijntje te drinken!!!!!!!!
    hier nog steeds vriezen. Kwam na het werken thuis mijn voorruit afschermen gooi de deur dicht zit mijn vinger ertussen aan de scharnierkant. Krijg je zo'n deur niet open. ken je dat. Heel, heel veel bloed maar mijn vinger zit er gelukkig nog aan.
    luitjes geniet van alles. Ineke

• 23 Januari 2013 - 15:45

Herman En Riet:

Hallo daar, hier is het nog steeds koud, komen net terug van een wandeling in de buurt van de ijsbaan, daar was het erg druk en gezellig. Nog heel veel plezier daar, geniet er van, groetjes van ons