Queenstown - Reisverslag uit Castricum, Nederland van Cock & Maria - WaarBenJij.nu Queenstown - Reisverslag uit Castricum, Nederland van Cock & Maria - WaarBenJij.nu

Queenstown

Blijf op de hoogte en volg Cock & Maria

24 Januari 2013 | Nederland, Castricum

Algemeen:
Onze hotels blijken Motels te zijn en daar zijn we erg blij mee want we kunnen 's morgens lekker ons eigen ontbijt klaarmaken en als we in de buurt zijn ook 's middag lunchen of zelfs onze avondmaaltijd bereiden.
Op de kamers is altijd voldoende koffie en thee aanwezig
De mensen zijn buitengewoon vriendelijk en behulpzaam en willen graag een praatje met je maken.

Woensdag 23 januari 16 graden
Helaas is het weer niet zoals we hadden gehoopt maar dan trekken we gewoon onze dikke vesten weer aan. Vandaag maken we een georganiseerde natuurexcursie door het national park en de Milford Sound cruise . Onze chauffeur spreekt erg snel waardoor ik hem niet kan verstaan. Hij laat ons echter de mooiste plekjes van het national park zien en dat zijn er veel. Veel kleine stroompjes die van de berghellingen komen, met dennenbomen begroeide berghellingen, veel varens en mossen. Als we bij de boot komen begint het te regenen en er staat ook een flinke harde wind, we gaan daarom binnen zitten. De tocht is prachtig ondanks het weer, maar geen dolfijn te bekennen, wel wat zeehonden.
Af en toe gaan we naar buiten om wat foto's te maken. We varen bijna tot in een waterval, de spetters vliegen om ons heen, net iets te nat voor dit weer.
Op de terugweg stoppen we weer op een aantal plaatsen en zien o.a. wilde orchideeën en we spotten een bruinachtige papegaai die niet bang is voor mensen.
Inmiddels is alleen Cock nog niet verkouden en we proesten aardig tegen elkaar op. We gaan daarom lekker vroeg naar ons eigen huisje voor een lange nachtrust.

Donderdag 24 januari 9 graden
We hopen wel dat het niet nog kouder gaat worden want we hebben niet echt winterkleren bij ons. Vandaag vertrekken we naar Queenstown , een tochtje van 210 km dus we vertrekken pas om 9.30 uit Te Anau.
Ook hier weer een tocht door een prachtig landschap met schapen, koeien en een veld met honderden herten. We komen aan het begin van de middag aan in Queenstown zodat we 's middags kunnen gaan site seeing. Ons motel ligt dicht bij het centrum en de stadstuin. Waar je oog kijkt zie je motels en hotels, het is heel erg toeristisch, zowel in de winter voor de wintersport als in de zomer en dat is ook te merken aan de prijzen die hier ineens weer een stuk hoger liggen zelfs voor de dagelijkse boodschappen. De ligging van Queenstown is prachtig, het ligt aan het Wakatipumeer. Een prachtig meer met glashelder water en prachtige bergen op de achtergrond.
Gelukkig knapt het weer op zodat we we onze wandeling kunnen maken in een stralend zonnetje, en dan te bedenken dat ze in Nederland in de sneeuw zitten. Zo houden we het nog wel een paar weken vol.

• 25 Januari 2013 - 09:30

Coby En Jan Brabander:

Lieve allemaal.
    Jullie zien erg veel van het land en genieten er ook van , ondankt dat het wat kouder is ,dat jullie dachten.
    @ dagen hadden we de kleikids en leanne over de jongens hadden het erg naar hun zin gezwommen naar de zee het was erg gezellig.morgen australien dag een soort koninginnedag, marja en frank zijn ook aan gekomen van morgen en hebben ook van de kids genoten.het was vandaag warm jan ligt nu een dutje te doen de drukte en het warme weer, maar we genieten er van.Zondag komt Marc met de kids ook weer gezellig .Vandaag moest ik Oma's gehaktballen maken en frietjes en gemixte groenten,ze hebbe niet gegeten maar gevr..eten.luitjes de groeten van ons Coby Jan Marja en Frank..

• 25 Januari 2013 - 09:30

Coby En Jan Brabander: