Frans Jozef Glacier - Reisverslag uit Castricum, Nederland van Cock & Maria - WaarBenJij.nu Frans Jozef Glacier - Reisverslag uit Castricum, Nederland van Cock & Maria - WaarBenJij.nu

Frans Jozef Glacier

Blijf op de hoogte en volg Cock & Maria

27 Januari 2013 | Nederland, Castricum

Zaterdag 26 januari 22 graden
Weer een schitterende dag. Vandaag rijden we langs prachtige bergketens en meren naar Frans Jozef. Een prachtige tocht. Onderweg stoppen we bij verschillende mooie plekjes, waaronder een waterval. Langs het sandybeatch vinden we heel veelstenen met namen en adressen van mensen over de hele wereld.
Om 16.00 uur arriveren we in ons motel , even boodschappen doen en dan lekker een wijntje voor we op zoek gaan naar ons avondeten.

Zondag 27 januari. 16-21 graden
We gaan vandaag vroeg op pad. Om 7 uur komen we aan bij lake Mattheson. Na een mooie wandeling door het bos waarbij we weer veel verschillende soorten mossen zien komen we aan bij het lake. Dit lake staat bekend om zijn weerschijn op het water in de vroege ochtenduren. Het is echt prachtig om te zien. Om niet onnodig heen en weer te rijden ontbijten we voor het eerst buiten de deur. Dat moet je ook niet vaak doen want voor 4 bagels met jam en 2 x koffie en 2 x thee zijn we 80 dollar kwijt. Of je een emmer leeggooit. Maar het smaakte prima en na ons ontbijt gaan we verder naar Fox Glacier waar we een stevige wandeling maken naar de gletsjer. We worden beloond met een prachtig uitzicht. Daarna zetten we koers naar de Frans Jozef Glacier maar om daar ook naar boven te wandelen is iets te veel van het goede. We hebben onze spieren al flink aangespannen deze ochtend en dat wordt net teveel.
Vanmiddag gaan we het wat rustiger aandoen en bezoeken we een Kiwi centrum.

• 27 Januari 2013 - 09:07

Agaath Agiejo@kabelfoon .nl:

Wat genieten jullietoch, heerlijk toch!!

liefs Agaath

• 27 Januari 2013 - 11:15

Nico & Carla:

Zondagochtend 27 jan 11.13 uur. Het is bij jullie beter weer als hier. De wind giert om het huis en het regent. De dooi zet stevig door. De temperatuur ligt tussen de 4 en 8 graden
    Dus de snowboots kunnen weer opgeborgen worden.
    Wij zijn in Noorwegen op een gletsjer geweest....... Indrukkend is dat!
    Lieve mensen, bedankt voor jullie verslagen, we lezen ze met veel plezier en.......
    geniet met volle teugen van al het moois dat jullie nog gaan zien.
    grz.

• 27 Januari 2013 - 11:16

Mariëtte :

Ik ga duimen voor mooi weer bij jullie.
    Zo te lezen is het landschap inderdaad zo mooi als ze altijd zeggen over Nieuw Zeeland.
    Ik hoop dat jullie lekker gespaard hebben voor deze reis, want 80 dollar voor een ontbijtje is wel erg duur. Nog veel plezier en mooi weer toegewenst!
    Groetjes van Mariëtte

• 28 Januari 2013 - 14:57

Hester:

Lieve dames,
    Wat een geweldige foto's. Het is een genot jullie verslagen te lezen en de foto's te zien. Zo zijn wij hier in het koude en grauwe Nederland er toch een beetje bij.
    Dat ontbijt is wel prijzig, dus kom bij thuiskomst maar een weekje bij me eten hoor!
    Geniet,
    Hele dikke zoen!