Hanmer - Reisverslag uit Castricum, Nederland van Cock & Maria - WaarBenJij.nu Hanmer - Reisverslag uit Castricum, Nederland van Cock & Maria - WaarBenJij.nu

Hanmer

Blijf op de hoogte en volg Cock & Maria

30 Januari 2013 | Nederland, Castricum

Maandag 28 januari 17 - 21 graden
Helaas bleek het Kiwi centrum geen echte aanrader, we hebben precies 2 kiwi,s gezien. Dit doen we dus niet meer.
Vandaag gaan we Naar de westkust, naar Greymouth. We rijden weer een prachtige route. Aan het Marpourikameer is het water zo helder dat de bomen weerspiegelen in het water. We maken eerst een ommetje langs een Shantytown, een oud goudmijnstadje. Na de lunch brengen we een bezoek aan de pancake rocks die er indrukwekkend uit zien. De rotsen zijn opgebouwd uit allemaal plakjes steen. Helaas zijn we te laat voor de blow hole want het hoogtepunt van de vloed is voorbij, maar dat mag de pret niet drukken, we genieten toch wel . Langs de weg bloeit volop de mombretia die je in Nederland weinig ziet ( wij hadden ze altijd in de tuin, mijn vader was dol op dat bloemetje) maar hier als onkruid langs de weg groeit. De huizen zijn hier voornamelijk van hout en lijken op onze vakantiebungalows. Er is niet een echt eetcultuur, wel veel pie's, fisch chips en hamburgertenten.
De sfeer tussen ons is prima, we voelen elkaar goed aan en er wordt veel gelachen.

Dinsdag 29 Januari 17 graden 28 graden
Zo te zien Wordt dit weer een prachtig zonnige dag. Omdat we de nacht doorgebracht hebben ineen hotel is het even improviseren met het ontbijt, maar ook met een plastic mesje krijgen we ons brood gesmeerd en overal is koffie en thee op de kamers aanwezig dus we redden ons best. De motels zijn zelfs voorzien van broodrooster, strijkplank en ijzer, borden en bestek. In sommige motels kun je zelfs koken.

Vandaag vervolgen we onze reis naar Hanmer Springs . We raken gewend aan de bergen en vinden dit stukje natuur minder overweldigend, een beetje zoals de Eiffel maar wel mooi. Nadat we ons in ons motel geïnstalleerd hebben gaan we na de thermal pools in Hanmer Springs. Er waren 15 baden cq wirlpoolen met temperaturen variërend van 28 tot 42 graden. Elke pool varieerde van temperatuur en pulserende waterstromen en er waren zwavelbaden. Echt geweldig, zowel mijn rug, nek als benen werden heerlijk gemasseerd door de pulserende waterstromen. Het was een verkwikkende middag.
Omdat ons motel een gasbarbeque heeft gaan we lekker thuis barbecuen .

• 30 Januari 2013 - 08:59

Marja:

hoi allemaal,
    leuk weer wat van jullie te lezen. het klinkt als een heerlijke vakantie. ik ga even een paar daagjes naar de Oostenrijkse sneeuw. als het er nog ligt tenminste want het is hier overdag meer dan 10 graden en deze luchtstroom blaast ook naar Oostenrijk. ik ga met een groep collega's, we zullen hoe dan ook plezier hebben.

groetjes Marja

• 30 Januari 2013 - 11:41

Annekebrab:

Nou, die pools lijken mij ook wel wat, wij hebben die in Suriname meegemaakt en me bijna het leven gekost. Het was daar ronduit gevaarlijk on die Sula's. Maar het moet heerlijk zijn in die warme thermen.
    Met de voeding gaat het ook goed, lees ik. lekker barbequen en knoeien met plastic messen.
    Het belangrijkste is wel dat jullie het met z'n vieren zo goed hebben, heel fijn.
    Veel regen hier en wind, we moeten het er maar mee doen
    Dank voor jullie berichtje, had een lastige dag gisteren en dan doet zo'n meeleven echt goed.
    Ga verder met genieten van alle uitzichten en bizondere dingen en van elkaar, liefs, Anneke

• 30 Januari 2013 - 14:16

Mariette:

Leuk verslag weer! En wat een prachtige foto 's.
    Ik wens jullie nog veel plezier!
    Groetjes van Mariette

• 30 Januari 2013 - 19:20

Babette:

Lieve tantes
    Wat klinkt t toch allemaal geweldig!!! Zou er veel voor over hebben om ook even in zo'n heerlijke pool te liggen... Die warmte zijn we hier denk ik allemaal aan toe! Na de sneeuw en kou, nu donker en regen, bah.
    En die kiwi's, ach, die laat ik je hier wel zien hoor :-))
    Blijf genieten, van al het moois, het weer en elkaar.
    Dikke knuf van mij
    Babette