Kaikura - Reisverslag uit Castricum, Nederland van Cock & Maria - WaarBenJij.nu Kaikura - Reisverslag uit Castricum, Nederland van Cock & Maria - WaarBenJij.nu

Kaikura

Blijf op de hoogte en volg Cock & Maria

31 Januari 2013 | Nederland, Castricum

Woensdag 30 januari 14 - 23 graden
Onze halve reis zit er vandaag helaas al op .
We vervolgen onze reis met als eindpunt voor deze dag Kaikura.. Het is maar een rit van 129 km. We vertrekken met stralend weer maar zitten al snel in de wolken die gelukkig ook weer overdrijven. Ons motel ziet er precies zo uit als de vorige en we hebben weer uitzicht op de prachtige bergen.
Na de lunch maken we een tocht naar het puntje van de kust waar we een prachtig uitzicht hebben over de Atlantische oceaan. Het is eb dus kunnen we een heel stuk over de rotsachtige grond naar de zee lopen. Tussen de spleten in de rotsen zit het vol van de kraal en een soort zeewier dat eruit ziet als dikke lange bruine bladeren. Tegen de vloedlijn ligt een zeerob zijn middagdutje te doen. Hij knipoogt wel naar ons maar doet dan zijn ogen weer dicht, of hij zeggen wel laat me nu maar met rust.

Het lukt me niet altijd om veel en de juiste foto 's te plaatsen, maar ik hoop dat jullie wel een beetje een indruk krijgen van de prachtige natuurschoon hier.

32 januari 24 graden
We treffen het wel want dit wordt weer een volop zomerse dag. In de ochtenduren brengen we een bezoek aan een lavendelboerderij . Een Nederlands echtpaar verbouwd daar lavendel en maakt daar oblie van die ze ook gebruiken in allerlei gerechten. De tuin is prachtig aangelegd met veel soorten lavendel, maar ook kruiden ontbreken niet in deze mooi aangelegde tuinen.
Om 11.30 gaan we naar de kust waar we inschepen voor de Dolfijnen tocht.
Ons wordt aangeraden om tabletten tegen zeeziekste in te nemen en dat blijkt wel nodig te zijn ook want de boot wiebel behoorlijk op de golven, ondanks het rustige weer. Onderweg zien we een aantal zeerobben drijven op het water. Na 45 munitiën varen komen we in het dolfijn gebied en we hebben heel veel geluk want zeker wel honderd dolfijnen zwemmen en tuimelen om ons heen. Het is echt prachtig om te zien. De liefhebbers mogen hier ook zwemmen met de dolfijnen maar wij houden het bij kijken en genieten volop. We hebben nog nooit zoveel dolfijnen bij elkaar gezien. Helaas laat mijn Camera me een beetje in de steek want het lukt me niet steeds om op een goed moment af te drukken, maar een paar mooie foto ' s heb ik wel genomen.
Na zo'n mooie tocht moet je natuurlijk wel iets eten wat uit zee komt dus zitten we 's Avonds aan de kreeft met z'n vieren.

• 31 Januari 2013 - 21:21

Annekebrab:

wat moet dat een fantastisch gezicht zijn, 100 dolfijn aan 't spelen en tuimelen. Machtig om mee te maken. Durfden jullie niet mee te zwemmen of was het op een andere manier niet mogelijk. Te duur kan natuurlijk ook met al de hoge prijzen daar. Soms is iets gewoon de prijs niet waard.
    Ook al zijn de foto's niet zoals je zou willen Maria, ik ben er toch wel heel benieuwd naar.
    Tjsa de tijd gaat door en nog een paar weken dan zit het erop, maar je hébt ze nog wel, die weken. Geniet gewoon ervan en denk niet aan wanneer het ophoudt. Zonde!
    Wij gaan morgen naar paleis Het Loo, kijken naar de tentoonstelling Beelden van de Koningin, het zal er wel druk zijn met de troonsafstand deze week. Loopstokken mee. Daarna rijden we door naar Zuid Laren voor ons sauna weekendje. Zondag weer thuis via Kallenkote bij vrienden.
    Het is ontzettend vervelend weer hier, donker en regen en wind. Gisteren springvloed en hoog water in Noord NL, maar gelukkig niets gebeurd.
    Groetjes en tot de volgende keer, Anneke

• 02 Februari 2013 - 17:50

Bianca:

Hoi buurtjes en friends
    Het is vast erug gezellig op 32 januari is dat een bonusdag als je op vacantie ben????
    Geniet nog maar lekker. Gr bianc

• 04 Februari 2013 - 13:15

Paula En Jan De Kok:

Dag lieve allemaal en voor deze keer speciaal dag Maria,

Ja Maria al ga je nog zover weg, jebent toch jarig en daarom van harte meid en nog veel jaartjes erbij en dat het leven en je mag blijven toelachen op deze manier. Want je geniet van deze vakantie en dat is je van harte gegund. Wij reageren niet zoveel, maar volgen jullie steeds met belangstelling. Jullie zullen op 5 febr. wel lekker gaan eten denk ik zo. Wij nemen er een borreltje op. Nog heel veel plezier en tot ziens. Liefs Paula

• 04 Februari 2013 - 21:22

Leny Piet En Joost:

er is er een jarig hoera hoera , lieve maria van harte gefeliciteerd met je verjaardag en nog vele gezonde jaren toegewenst wij nemen morgen een borrel op jou gezondheid cock jij ook gefeliciteerd met je vriendiinnetje wij volgen jullie op reis door nieuw zeeland en zien dat jullie genieten wij wensen jullie nog heel veel plezier deze laatste drie weken doen jullie ook de groeten aan george beppie heel veel liefs van piet leny en joost